Pozycjonowanie stron – jak najlepiej pozycjonować stronę?

Pozycjonowanie stron to niełatwe zajęcie. Stale zmieniające się warunki, aktualizowane algorytmy wyszukiwania, szeroki zakres wyszukiwarek internetowych, oraz zdywersyfikowane potrzeby klienta, oraz silna konkurencja, to tylko kilka z podstawowych wyzwań. Nie jest zatem niczym niezwykłym, że w dzisiejszych czasach coraz więcej osób udaje się po poradę do ekspertów.

Niezależnie od tego, czy pozycjonowanie stron jest właścicielom niezbędne dla rozkręcenia ich własnego biznesu, czy po prostu chcieliby przyciągnąć więcej osób na swojego bloga. Jednakże są pewne metody, z których korzystać może zarówno laik, jak i ekspert, dzięki ich prostocie zastosowania oraz wysokiej skuteczności i kompatybilności z innymi metodami.

Podstawową kwestią, od której należy zacząć, jest ustalenie, dlaczego niektórzy wybierają nieetyczne pozycjonowanie stron i jakie niesie to ze sobą zagrożenia. Metody wymienione jako nieetyczne powinny być przestrogą, czego nie należy robić, a nie być wykorzystywany do krótkotrwałego zwiększenia zasięgów. Wśród takich nieetycznych metod jest spam tagami, czyli słowami kluczowymi, w tle strony, używając na przykład białej czcionki na białym tle. Takie działanie jest trudne do wykrycia dla człowieka, ale bez znaczenia dla komputera, który analizując zawartość strony, wybiera te słowa jako istotną część tekstu. Takie zachowanie może sprawić, że szukając na przykład wakacji nad morzem, natrafimy na ofertę sprzedaży samochodu, gdzie w tle będą słowa kluczowe dla turystyki. Tego typu pozycjonowanie stron Warszawa https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-warszawa/ wydaje się drogą na skróty, jednak jest to droga przez kolce, gdyż raz straconego zaufania nie sposób odzyskać. W gruncie rzeczy niepotrzebni są na stronie odwiedzający, którzy nie są tą stroną zainteresowani.

Wśród etycznych metod, jakie może wykorzystać każda osoba do uczciwego pozycjonowania stron, zdecydowanie będą przeważać dopasowania treści do tematyki strony. Używanie konkretnych słów kluczowych, odnoszących się do tematu, pozwala ludziom na wyszukiwanie dokładnie tego, czego potrzebują. Jeśli udostępniamy wpis na bloga o hodowli pszczół, to powinniśmy w nim zawrzeć informacje na temat hodowli pszczół, a nie chwytać wszystkie pozostałe tematy, w nadziei na przyciągnięcie szerszego grona odbiorców. To właśni ci konkretni odwiedzający, szukający informacji dla nich istotnych, odwdzięczą się należycie za możliwość znalezienia właściwych informacji.

Pozycjonowanie stron wymaga także zadbania o kwestie przejrzystości samego wnętrza witryny. Jeśli nasza strona nie jest przejrzysta, na przykład dzięki systemowi dobrze opisanych i istotnych zakładek, to nie będzie się z niej przyjemnie korzystało, a na pewno nikt nie będzie chciał jej polecić swoim znajomym z czysty sumieniem. W tym wypadku nie potrzeba nawet zatrudniać profesjonalnych grafików, choć niewątpliwie byłoby to rozwiązanie jakościowe. Czasami wystarczy ograniczyć się do prostoty i funkcjonalności, tak aby interfejs graficzny nie raził w oczy, a jedynie podkreślał właściwe, istotne miejsca.

Warto się zastanowić przy pozycjonowaniu stron nad samym adresem internetowym. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że o tym, czy ktoś kliknie dany link z polecenia, decyduje nie tylko fakt zaufania do osoby, ale i do samego wyglądu linku. Jeśli link jest dziwacznie długi, ma mnóstwo znaków i nie układa się w zrozumiałe słowa, to większość ludzi będzie miała odruch obronnych. Nie wiedząc nawet, co mieliby kliknąć, potencjalni odwiedzający wolą tego nie robić, a przecież żadne pozycjonowanie stron nie zastąpi ludzkiej woli.

Jedną z miękkich technik, które dobrze sprawdzają się dla osób, zajmujących się konkretnymi branżami czy tematykami hobbystycznymi, jest zasada wzajemnego polecenia. Jest to nieinwazyjne, oparte na zaufaniu polecanie się poprzez umieszczanie zaznajomionych stron w odpowiednich banerach, bądź rubrykach tematycznych. Jeśli kilka osób prowadzi strony o pszczelarstwie, to nie ma powodu, by nie zaznajomili się ze sobą, a następnie wspólnie poprawili pozycjonowanie stron, polecając się wzajemnie. Wymaga to oczywiście pewnego wyjścia do ludzi, zapoznania się z nimi, a przynajmniej napisania do nich i porozmawiania, ale może to zrobić nawet amator, nieposiadający wiedzy technicznej na temat technik pozycjonowania stron.

Ostatnią i najważniejszą kwestią zawsze będzie wkład pracy w stronę. Tej rzeczy nie zastąpi żadna ilość dobrych porad ani wiedzy technicznej. Jeśli strona nie będzie prowadzona w sposób uczciwy, budując swoją markę, oferując to, co mówi, że oferuje, to nie zyska zaufania w oczach ludzi, a zatem nie będzie dobrze pozycjonowana w wyszukiwarkach, które te strony mają odnaleźć. Praktyka wyraźnie pokazuje, że najlepiej radzą sobie takie przypadki, w których pozycjonowanie stron wynika z regularnego dostarczania zawartości o jasno określonej tematyce, w przyjazny i zrozumiały dla użytkownika sposób. Pozostałe techniki zawsze będą jedynie tłem i dodatkiem dla tej podstawowej funkcji strony, nigdy nie będą w stanie jej zastąpić. Nawet jeśli uda się krótko terminowo zwiększyć pozycjonowanie strony technikami etycznymi, to bez odpowiedniej zawartości i prowadzenia, ten zasięg szybko zaniknie w gąszczu lepiej prowadzonych stron.