Kontenery morskie budowa poszczególnych elementów

Kontenery morskie budowa poszczególnych elementów. Wysokie parametry techniczne, które wyróżniają kontenery morskie, zostały podyktowane przez cechy konstrukcyjne tego kontenera transportowego. Ważną rolę w tym przypadku odgrywa materiał użyty do produkcji jego wyposażenia. Standardowy wymiar to 20 i 40 stóp. Takie konstrukcje jak kontenery morskie budowę mają prostą, wykonane są z aluminium lub stali nierdzewnej.   

 

Aluminiowe kontenery mają mniejszy ciężar i są bardziej podatne na uszkodzenia mechaniczne, ale ze względu na niską cenę są bardzo poszukiwane. Kontener morski wykonany ze stali nierdzewnej ma długą żywotność, nie wymaga regularnej konserwacji, jest w stanie wytrzymać duże obciążenia. Jednocześnie koszt takiego kontenera jest wyższy niż w przypadku wersji aluminiowej. Początkowo taka jednostka transportowa została stworzona wyłącznie do wysyłki drogą morską, dlatego nazywane są: kontenerami morskimi. Obecnie kontenery morskie https://kontenery-morskie.biz.pl/ służą również do budowy praktycznych i designerskich domów mieszkalnych.

Kontenery morskie budowa standardowa

Każdy standardowy lub specjalistyczny kontener morski ma niezawodne urządzenie blokujące, co zapobiega możliwości włamania. Ponadto kontenery morskie https://kontenery-morskie24.com.pl/ do przewozu suchych ładunków mogą być wyposażone w palety, aby dodatkowo chronić przewożony ładunek przed kradzieżą. Kontenery morskie budową różnią się ze względu przeznaczenie. Do transportu dużych przesyłek towarów i produktów o złożonej konfiguracji wymagane będą kontenery o wysokości 2,9 metra (standardowa wysokość wynosi 2,6 metra).
Rodzaj kontenera wpływa również na konstrukcję zastosowaną przez producenta. Obecnie produkowane są otwarte kontenery, platformy do transportu ładunków masowych, cysterny itp. Szczególną uwagę należy zwrócić na konstrukcję kontenerów chłodniczych używanych do transportu towarów łatwo psujących się. Agregat chłodniczy, podłączony do sieci elektrycznej lub generatora, pomaga utrzymać wymaganą temperaturę i wilgotność w zbiorniku. 40-Stopowy kontener na lodówkę, podobnie jak model 20-stopowy, działa automatycznie bez potrzeby korzystania z dodatkowych zasobów technicznych.

Kontenery morskie budowa elementów konstrukcyjnych

  • Metalowa rama kontenera morskiego składa się z podłogi, dna, ścian bocznych, dachu, drzwi wahadłowych. Konfiguracja kontenera pozwala szybko przeprowadzać operacje załadunku i rozładunku, przenosić jednostkę wokół magazynu, statku.
  • Konstrukcja jest spawana z belek. Podstawę tworzą dolne belki, do których przyspawane są elementy boczne w narożach. Górne piętro składa się z podłużnych i poprzecznych elementów nośnych. Pokrycie na górze wykonane jest z blachy falistej.
  • Produkcja kontenerów morskich budowanych ze stali stopowej o grubości 1,5-2 mm, zapewnia strukturze sztywność i wytrzymałość. Rama wykonana jest z tłoczonego lub profilowanego arkusza. Połączenie zakładki odbywa się za pomocą łączników narożnych. Na ścianach poniżej znajdują się kieszenie technologiczne na wózek widłowy.

Kontenery morskie budowa podłogi

Strukturalnie składa się z głównej belki wzdłużnej z profilu metalowego. Obecność belek poprzecznych wzmacnia konstrukcję. Mocowanie odbywa się za pomocą śrub z uszczelnieniem. Na podłogę stosuje się sklejkę, wodoodporną płytę pilśniową i perforowany materiał syntetyczny.

Zalety drewnianej podłogi w kontenerze morskim obejmują:

  • Odporność na uszkodzenia mechaniczne
  • Łatwość utrzymania
  • Wysoki współczynnik tarcia.

Kontenery morskie budowa ścian

Do produkcji stosuje się profilowany arkusz blachy trapezowej o grubości 1,5 mm. Głębokość profilu wynosi do 3,6 cm Konstrukcja ścian kontenera morskiego o wadze 20 i 40 funtów oznacza wysoką szczelność, wodoodporność.

Kontenery morskie budowa dachu

 

Przy kontenerach morskich budowa dachu zawiera profilowaną blachę trapezową o grubości 2 mm, połączenie z ramą odbywa się poprzez spawanie. Do transportu towarów, które można załadować tylko z góry lub w przypadku zastosowania dźwigu, wybrana jest konfiguracja ze sztywnym dachem otwieranym. Konstrukcja jest wzmocniona dodatkowymi belkami. Zamiast sztywnego dachu można zastosować miękką markizę lub ramy przesuwne. Kontener nadaje się do ładunków, których wysokość przekracza wymiary modułu.

Kontenery morskie budowa drzwi

Opcje mogą się różnić w zależności od konfiguracji. Standardowy kontener morski  zawiera jedną lub dwie pary drzwi skrzydłowych zawieszonych na 4 zawiasach. W niektórych modelach drzwi znajdują się na bocznej ścianie, przesuwne lub pochylane. Moduły są zamykane za pomocą mechanizmu blokującego. W niektórych modelach kontenery morskie budowane z otwartą stroną zapewnione mają ładowanie z boku: dwie pary drzwi skrzydłowych po jednej z każdej strony. Duży otwór pozwala załadować ładunki masowe, których nie można rozebrać na części.

Biorąc pod uwagę sposób ułożenia kontenera morskiego, nie można pominąć zabezpieczeń przed korozją i malowania. Działanie antykorozyjne odbywa się w kilku etapach: po piaskowaniu elementów metalowych nakłada się na nie warstwę podkładową i substancję antykorozyjną. Procedura wykonywana jest konstrukcji od zewnątrz i od wewnątrz. Grubość powłoki na zewnątrz wynosi 110 mikronów, a wewnątrz 80 mikronów.

MM Logistic Transport Norwegia
Grodzka 20/6
70-560 Szczecin
793 008 523
www.mmlogistics.com.pl